Wennen aan Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu Wennen aan Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu

Wennen aan Sydney

Door: Feline van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Feline

23 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Daar is die dan eindelijk mijn eerste update vanuit Australië. Het is hier nog steeds winter dus nog wel een beetje frisjes, maar met een jasje of een trui red je het makkelijk buiten.

Ik vertrok dinsdag ochtend om 11 uur vanuit Amsterdam naar Sydney. De vlucht vanuit Amsterdam naar Singapore was erg saai en duurde heel lang. Ik zat langs twee, ik denk japanners, want ik kon ze niet verstaan dus ook geen gezellig gesprek mee voeren. Aan de andere kant van mij was ook iedereen vrij stil en over het algemeen sliep iedereen veel. Het eten in het vliegtuig was oke, maar om nu ontbijt te krijgen om 10 uur Nederlandse tijd en 4 uur Singapore zijn tijd was raar.
Aangezien de eerste vlucht vertraging had moest ik snel met een trein naar het andere vliegtuig reizen, die ik gelukkig ruim op tijd gehaald had. En ook daar kreeg ik meteen weer een ontbijt en later op de dag lunch. In dit vliegtuig was het wat gezelliger en de mensen waren ook spraakzamer. Achter mij zaten 4 oudere Nederlanders, die ik op schiphol ook al gesproken had. Na dat ik een paar uur geslapen had ben ik aan de praat geraakt met hun en daarna ook samen de koffers gaan halen. Na de extra beveiliging voor de koffers en paspoort ben ik opzoek gegaan naar Melissa, die al vooraan op mij aan het wachten was. Het was erg fijn om een bekend gezicht te zien.

We zijn met de trein ( die erg duur was) naar de bussen gegaan, waarna we naar haar kamer gingen. We moesten erg lang wachten want de 1e twee bussen lieten ons niet toe, omdat het al druk was en wij natuurlijk een grote koffer bij hadden. Eindelijk in de bus was het wennen voor mij om ze aan de andere kant te zien rijden. Toen we uitstapte moesten we een stukje lopen naar haar kamer. Ze woont in bij een gezin die ze goed kent en die toevallig familie is van haar vriend. Nadat we mijn spullen in haar kamer hebben gedropt zijn we de hond gaan uitlaten en naar de supermarkt geweest. Na een goed diner zijn we langzaamaan naar bed gegaan, want ik was natuurlijk best moe.

De volgende dag moest Melissa in de ochtend naar school en in de middag werken dus ik was bijna de hele dag alleen. Na een lange nachtrust ben ik de hond maar gaan uitlaten en naar de supermarkt gelopen om toch een beetje de buurt te verkennen. Gisteren moest Melissa weer naar school maar was ze om drie uur weer thuis. We zijn daarna het centrum in deze wijk ingegaan ( ze woont in de wijk Annadale).'s Avond zijn we uiteten gegaan bij een sushi restaurant, geen vis maar met kip natuurlijk. Hierna zijn we naar een biercafé geweest die een eind van het restaurant vandaar lag en als laatste naar een café genaamd scary canary. Melissa had me die avond overgehaald om hakken aan te doen, maar dat doe ik voorlopig niet meer als we uitgaan... Had pijn aan me voeten en heb mijn blaar op me kleine teen weer open gelopen, auwts..

Nou ik hoop dat ik iedereen weer op de hoogte heb gehouden met dit uitgebreide verslag en jullie horen snel weer van mij.
Ik ga nu eerst lekker ontbijten en dan met de bus naar Broadway toe om naar een kamer te zoeken en een contactdoos/adapter voor mijn opladers te halen.

Groetjes vanuit Sydney!

  • 23 Augustus 2014 - 03:54

    Maaike:

    Hoi,
    Het is misschien een beetje raar, maar ik ben Maaike en ben op het moment bijna 4 weken in Sydney! Ik ben hier ook voor mijn stage... In Het begin is het allemaal super wennen!! Misschien vind je het leuk om een keer af te spreken. Hoop dat je snel een kamer vind ik zelf zit in een leuk hostel dus als je daar wat meer over wilt horen let me know!

    Groetjes, Maaike

  • 23 Augustus 2014 - 04:01

    Maaike Molenmaker:

    Sorry, ik zag dat ik niet ingelogd was... Maar dit is mijn blog. Groetjes Maaike (zelfde als het berichtje hierboven :) )

  • 23 Augustus 2014 - 09:31

    Ronald:

    Feline,
    Goed om te lezen dat je de reis goeg hebt doorstaan en dat je goed bent aangekomen. We hebben jou vlucht zo goed mogelijk proberen te volgen. Een hele trip!
    Het is hier nu 9.19 zaterdagochten nu ik jou bericht lees. Het lijkt hier overigens ook winter want het regent continue! Maandag gaan de kinderen weer naar school. We fietsen vandaag of morgen nog even met Robi naar Nijmegen zodat zij alvast de route kan verkennen. Verder gaat hier alles gewoon door.
    Stuur straks nog wat van die fotos, erg leuk om naar te kijken. Ze geven een goed beeld van hoe het daar is? Je bent al een aantal keer uit wezen eten, hoe zijn de prijzen tov de prijzen in Nederland. Ben overigens wel verrast dat je naar een biercafe bent gegaan. Had je niet effe kunnen bellen! Dan waren Steve en ik ook effe langsgekomen. Leuk om op deze manier te communiceren, lijk je toch niet zo ver weg. Pas goed op en we lezen wel hoe het verder met jou wereldreis gaat. Ronald

  • 23 Augustus 2014 - 09:44

    Tonnie:

    He feline,leuk zo je verslagje te lezen,geniet maar lekker van alle dingen die je tegen komt.
    Hier verder alles oke.oja koert heegt zijn theorie voor de eerste keer gehaald en maandag mag ie weer naar cuyk fietsen.dan begind de school weer. Dikke knuffel van mij en de boys

  • 23 Augustus 2014 - 12:41

    Silvia:

    Hee Feline, leuk zo'n verslag en fijn dat hetb allemaal goed verlopen is.
    Succes met het vinden van een slaapplaats, misschien een goed idee om contact op t nemen met Maaike.
    Lijkt mij ook erg fijn om nog iemand in de buurt te hebben die uit nederland komt en ook stage loopt in Sydney.
    Ik ga zo weer werken met Fleur, altijd leuk en gezellig.....
    Nou nog succes met alles en hopelijk tot snel weer en fijn die foto's zo heb ik er ook een beeld bij...thanks.
    Groetjes Charles, Indy, Bodi en Sil

  • 23 Augustus 2014 - 13:25

    Tom Schouten:

    Geniet van deze geweldige metropool. Veel groeten van Marita en mij.

  • 23 Augustus 2014 - 14:43

    Marlie:

    Hoi Feline,
    Zojuist jouw verslag voorgelezen aan je vader en hem de foto's laten zien. Fijn dat we wat uitgebreider bericht hebben maar ik vind het ook fijn om af en toe een app te versturen. ik zal proberen om dat niet elke dag te doen want ik moet er wel aan wennen, maar dat komt ook wel goed.
    Rambo ligt nu op de stoel bij mij achter bij de computer.
    Je vaders uitslag van de blaasscopie was goed, controle over een jaar en als het dan ook goed is geen controle meer. afspraak oogarts kunnen vervroegen naar half september ipv oktober.
    Het is hier nu nog droog met af en toe de zon maar ja ze hebben regen voorspeld.
    door een allergische reactie op de hechtingen, zij de plastisch chirug, heb ik daar een ontsteking. dus nu antio biotica voor 14 dagen en een gaasje met betadine erop.
    Deze reactie kan die iedereen lezen?
    Lisanne is druk doende met haar huurcontract en hier en daar informatie aan het inwinnen. heeft toch wat mer haken en ogen als verwacht.
    de hartelijke groeten van je vader en moeder. doei

  • 26 Augustus 2014 - 14:12

    Ans Van Der Burgt:

    Hallo Feline leuk om te horen dat je in Sydney zit, mijn nichtje Lize van Ravenstein is daar nu ook voor stage.
    Misschien leuk om met elkaar in contact te komen.
    Grave en Berghem is niet ver maar van de ene naar de andere kant van Sydney lijkt me heel ver.
    Ik wens je veel succes in Sydney.
    Groetjes Ans van der Burgt.

  • 27 Augustus 2014 - 19:22

    Jacqueline Dekkers:

    He Feline,

    fijn iets van je te horen. Heb je eerste bericht gemist, maar nu gelezen en foto's gekeken. Leuk.
    Benieuwd of je nu al een kamer gevonden hebt. Wanneer begin je met je stage ??

    Wij zijn maandag weer met school begonnen. Voor mij nu nog 23dagen werken en dan zit het werken er voor mij helemaal op. Joepie!!
    Ben me al aan het oriënteren om ergens vrijwilligerswerk te gaan doen, misschien weer bij de wereldwinkel of iets in het wijkgebouw hier. Ook ben ik sinds drie weken weer aan het sporten. Dat was nodig!!! Ik wil ook gaan zwemmen en wil het bridgen weer oppakken.
    Dat was het voor nu. Hou je taai en geniet van de tijd daar in Sydney.
    Veel liefs, tante Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feline

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 5036

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 09 Februari 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: