Verhuisd en weekje stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu Verhuisd en weekje stage - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu

Verhuisd en weekje stage

Door: Feline van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Feline

07 September 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Zoals jullie in de titel al kunnen zien ben ik alweer verhuisd. Ja helaas ik had weer eens geluk met mijn verhuurders, het ongeluk gaat met mij mee naar Australië. Op het begin leken de mensen erg aardig, maar ze waren elke dag aan het zeuren om geld. Blijkbaar duurt het dus 5 dagen voordat hun het geld hebben en daar konden ze niet op wachten.. Verder zou er nog een andere student komen wonen, maar dat bleek een oudere vrouw te zijn. Ook was die man in de avond gewoon aan het klussen en de hond bleef de hele tijd blaffen, oftewel geen rustige en leuke omgeving. Dus uiteindelijk gesprek met hun gehad over dat ik wou gaan en hoe we het zouden regelen. En blijkbaar voelde ze zich bedreigd door mij omdat ik een paar feiten van het contract opnoemde... Maar om een lang verhaal kort te maken, ze waren uiteindelijk bang geworden en kon er zaterdag uit zonder dat ik extra kosten had. Geen borg terug, maar ik denk maar zo: beter een leuke tijd hier met wat minder geld, dan mijn geld terug en een rot tijd daar.

Maar een positief bericht is dat mijn stage echt top is! De eerste week is natuurlijk altijd wennen met alle mensen, maar ze zijn allemaal heel erg aardig en willen je graag dingen leren en helpen. De baas Diane is echt een schat van een mens en wil mij overal mee helpen als ik dus proberen heb, wat ze dus ook gedaan heeft. Daarnaast is mijn begeleider Annemarije ook super aardig en heel relaxt. Op een dag zijn er ongeveer 10 mensen aanwezig op het kantoor, waaronder 2 stagiaires. Dit verschilt ook per dag maar er werken ook een paar collega's bij Pets Palace een winkel in Newtown. Naast mij is er nog een andere stagiair hier, Vicky ook een Nederlands meisje en erg aardig.
Ik had verwacht dat wij de eerste week rot klusjes zouden krijgen of saaie dingen, maar dat is helemaal niet zo. Ja ik moet wel het kantoor schoon houden, maar verder krijg ik al best leuke en soms grote opdrachten, zoals jullie konden lezen van mijn eerste stage dag. Verder mocht ik beginnen met een marketingplan voor een grote klant die uit 3 levels zal gaan bestaan. Daar mag ik dus aan gaan werken samen met Diane en Annemarije, super vet. Ik hoop dat ik steeds van deze leuke opdrachten krijg en dat ik natuurlijk meer ga leren over marketing en het gehele proces ervan. Zo mag ik nu soms ook helpen met het updaten van social media berichten van de Gemeente hier en foto's uitzoeken voor een website.

Naast de leuke tijd op het werk zijn we woensdag met het hele bedrijf uiteten gegaan. We zijn dus op een goed moment daar gekomen, want dat doen ze niet zo vaak. We zijn naar een Libanees restaurant geweest waar je je eigen drank mee mag nemen en kleine gerechten voorgeschoteld krijgt, dus een soort tapas idee. Het was erg lekker en heb mijn collega's hierdoor beter leren kennen.

Vrijdag ben ik samen met Maaike, Chis (Duitser) en een nieuw meisje Kirsten (Nederlands) uit eten geweest in de Opera Bar. We hebben heerlijk gegeten, lekkere cocktails gedronken en de live muziek was ook erg gezellig. Daarna zijn we nog een beetje buiten rond gelopen waarna we na een tijdje erg moe waren dus maar naar huis zijn gegaan. Oftewel ik zocht niet meer naar mijn oude huis dus ben bij Maaike blijven pitten. Zaterdag zijn we in de ochtend alles gaan regelen zodat ik hier kon wonen en hebben we mijn spullen gepakt en hierheen verhuisd. In de middag waren we van plan om naar het strand te gaan, maar het regende helaas dus moesten we iets anders bedenken. Uiteindelijk zijn we in de middag gaan lunchen bij de Mac, ja ik weet heel gezond. En daarna zijn we over de Harbour Bridge heen gelopen en even naar het Lunapark geweest, een pretpark/kermis voor kleine kinderen. Nadat we weer terug bij Darling Harbour waren zijn we gezellig wat gaan drinken bij een leuke bar met hele goede live music. Blijkbaar was er 's avond vuurwerk dus we hadden geluk en konden daar mooi van genieten.
Vandaag, na eindelijk een dagje uitslapen, zijn we naar walvissen gaan kijken. Met de boot de zee op en op zoek naar een walvis, dolfijn of wat dan ook. Na een uur op de boot en nog steeds niks gezien kregen we te horen dat andere boten een walvis in de buurt hadden, dus zijn we daar naartoe gegaan. Daar aangekomen zagen we eindelijk een walvis! Het was echt mooi om te zien, helaas stonden er veel mensen voor mij dus heb weinig foto's ervan kunnen maken. Dus de foto's moet ik van Maaike ontvangen en dan zullen jullie ze ook wel een keer voorbij zien komen. Na een lekker diner en een lekker douche ben ik nu klaar om naar bed te gaan, zodat ik morgen weer fris ben voor een week stage!

Ik heb nog geen idee wat ik volgende week allemaal ga doen, maar ik kan nu tenminste zeggen dat ik een goede plek heb om te wonen dus ik vermaak mij hier wel!

Groetjes uit Sydney

  • 07 September 2014 - 15:17

    Hannie Dekkers:

    Hallo Feline

    Vanuit een rustig zonnig Riel. Pechvogel of mag ik er geluksvogel van maken. Waar huur je nu een kamer en is je bed nu zacht genoeg ;)
    Wat leuk dat je stageopdrachten je goed bevallen.

    Groetjes

    Hannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feline

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 5034

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 09 Februari 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: