alweer 4 weken in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu alweer 4 weken in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu

alweer 4 weken in Sydney

Door: Feline van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Feline

16 September 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

vanaf morgen ben ik alweer 4 weken in Sydney. Wat lijkt te tijd toch snel te gaan, maar ook weer zo langzaam! Ik heb alweer mijn 2e week stage erop zitten, met heel veel werk maar ook een erg leuke tijd. Ik had deze week nog wel last van mijn jetlag, maar gewoon erdoorheen slaan en dan komt het ook wel weer goed!

Vrijdag ben ik samen met Maaike en Chris uit eten geweest bij een café in de buurt waar ik woon en daarna daar nog een drankje gedronken. Aangezien het deze week en aankomende weken een belangrijke tijd is voor Australisch football (snap het spel nog steeds niet helemaal) hebben we een tijdje de wedstrijd gekeken. Daarna zijn we naar ons huis gegaan en hebben we ons klaar gemaakt voor een avondje stappen. We zijn weer naar Scary Canary geweest, omdat we nog steeds geen andere plek weten waar het leuk is haha. Het was erg gezellig, maar de mensen zijn hier anders dan in Nederland met uitgaan. Zo lijken wij in Nederland nog erg beschaafd als het om dansen en respect naar andere gaat haha, maar je went er wel aan.
Zaterdag, na een beetje uitslapen, zijn we naar de markt in Glebe geweest. Dat was er gezellig en er zijn heel veel kleine tentjes met zelfgemaakte spullen maar ook van een echte winkel. We gaan hier zeker vaker naar terug, als is het alleen om bananenbrood te halen of kaarten (speciaal voor jou bianca). In de middag zijn we gaan lunchen in Broadway en daarna, na flink inkopen gedaan te hebben, lekker relaxen in ons huis. In de avond ben ik gaan eten samen met Melissa en een vriendin van haar Christine. GPS is mijn beste vriend hier, want anders had ik de plek wss nooit gevonden haha. Het was erg gezellig en na wat cocktails zijn we weer op weg naar huis gegaan. Zondag zijn we samen met ana (huisgenoot) en een nieuwe Nederlands meisje, Daphne naar Coogee beach geweest. We zijn vanaf daar naar Bondi Beach gelopen, 5 kilometer lopen in ongeveer 2 uur. We zijn natuurlijk regelmatig gestopt om foto's te maken en op Bronti Beach zijn we onze eerst duik gaan nemen in de oceaan! Het was ijskoud en zout, maar het was zo warm dat we blij waren met de afkoeling. Eenmaal in Bondi aangekomen was het erg druk vanwege het Kite Event dat die dag was. Tientallen vliegers vlogen daar uren rond en wel honderden mensen lagen op het strand of op het gras. Na wat gegeten te hebben en op het strand hebben gelegen zijn we weer naar huis gegaan. Wat maar liefst een uur duurder voordat we eindelijk in de bus zaten en bij de trein kwamen. Eenmaal thuis waren we uitgeput en zijn we film gaan kijken met een gezonde snack erbij.

Owja Maaike en ik hebben besloten om vanaf deze week gezonder te gaan leven. Dit komt doordat onze andere huisgenoten geen vlees meer eten en verder alleen groente en fruit, oftewel erg gezond. Dat heeft ons aangestoken dus elke dag beginnen wij voortaan met een gezonde smoothie met fruit en groente. Op verder nemen we meer fruit mee naar het werk en als het kan een salade of een gezonde lunch. In de avond eten we wel gewoon vlees en een goed gevulde maaltijd, maar wel met veel groente of salade. In het weekend mogen we wel van ons zelf volop genieten van het heerlijke eten in restaurants en van lekkere drankjes.

Nou jullie weer een beetje op de hoogte zijn ga zo lekker naar bed toe!

Groetjes uit Sydney

  • 16 September 2014 - 14:43

    Bianca:

    Hey Feline,

    Wat vliegt de tijd, 4 weken alweer... Maarre goed bezig zeg!! Groenten en Fruit eten, wat Australië toch allemaal met je doet!
    Maar ja, dat mag ook wel als je 's weekends 'los' gaat, haha. Enne, heel goed dat je af en toe aan me denkt daar aan de andere kant. Nog heel veel plezier daar en succes met je stage. Enne, waar blijft de rest van de beloofde foto's??

    Groetjes uit Nederland

  • 16 September 2014 - 20:11

    Maria Oprins:

    Ha Feline!
    Leuk om dit alles te lezen. Wat maak je al veel mee. Sydney is wel een helehele grote stad maar goed dat je gps hebt. Ik ben er vroeger ook geweest. 35 jaar geleden al weer. Toen vond ik het park met al die dieren erg mooi. Alles is wel spannend zo ver weg. Gelukkig geen heimwee maar je hebt al goede vrienden gemaakt. Dan is het wat makkelijker als je aanspraak hebt. Je stage loopt ook lekker wat wil je nog meer. Je verslagen lezen lekker en worden dus ook hier in Griekenland gelezen. Heel heel veel groetjes van ons ga zo door en een dikke kus van mij. (Tante) Maria en Jan.

  • 16 September 2014 - 20:12

    Maria Oprins:

    Ha Feline!
    Leuk om dit alles te lezen. Wat maak je al veel mee. Sydney is wel een helehele grote stad maar goed dat je gps hebt. Ik ben er vroeger ook geweest. 35 jaar geleden al weer. Toen vond ik het park met al die dieren erg mooi. Alles is wel spannend zo ver weg. Gelukkig geen heimwee maar je hebt al goede vrienden gemaakt. Dan is het wat makkelijker als je aanspraak hebt. Je stage loopt ook lekker wat wil je nog meer. Je verslagen lezen lekker en worden dus ook hier in Griekenland gelezen. Heel heel veel groetjes van ons ga zo door en een dikke kus van mij. (Tante) Maria en Jan.

  • 17 September 2014 - 15:35

    Jacqueline:

    He Feline,

    Nou, alles gaat goed , zo te lezen. Maak je lange werkdagen ? En krijg je je stage betaald of zo?? Of heb je eerst flink moeten werken en sparen om alles daar te bekostigen ?? Heb je tussendoor ook nog tijd om tijdens een lang weekend een andere plaats te bezoeken?? Hier gaat alles zijn gangetje. Het is nu zo'n 25graden, heerlijk en ik hoef nog maar 14 dagen, is 4½ week te werken. Heerlijk. Zo, dat was het voor nu.

    Lieve groeten van tante Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feline

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 5022

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 09 Februari 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: