Bijna 50 dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu Bijna 50 dagen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu

Bijna 50 dagen in Sydney

Door: Feline van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Feline

06 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Nog twee dagen en dan ben ik alweer 50 dagen hier, wat gaat de tijd toch snel! Ik heb al even niks meer van mezelf laten horen, maar dat komt doordat ik het nogal druk heb gehad met stage en natuurlijk met andere leuke dingen.
Twee weken geleden op de 26e precies te zijn moest ik mijn eerste rapport voor school inleveren. Naast stage werk ben ik daar hard mee bezig geweest. Ook heb een vele complimenten gekregen voor een plan dat ik geschreven had voor een belangrijke klant, letterlijk zeiden ze: "I never would have thought that an intern could make something like this and I am still thinking from Damn Wow this is good!" Dus dat is erg positief als zeg ik het zelf! En de klant is er zelf ook erg tevreden mee, dus ben best wel trots op mezelf.
Die vrijdag had ik 's avonds een verjaardagsfeest van Jasper, vriend van Melissa. Het thema was Gangsters & Gals en op bij de foto's kun je zien hoe we eruit zagen. Het feest was wel wat anders dan in Nederland, zo gaven de ouders en zus een speech voor Jasper, over hem hoe hij is en hoe hij geworden is, echt heel lief en leuk om mee te maken. De volgend dag ben ik lekker uit gaan slapen om daarna Maaike, Daphne en Liesa te ontmoeten in het Sydney park voor een of andere festival.
Zondag wilden we eigenlijk naar Manly gaan, maar er stond een rij voor de Warf van wel meer dan 50 meter, dus toen hebben we maar besloten om naar Bondi Beach te gaan.

Afgelopen week stage ging ook erg goed. Had soms wat minder te doen, maar het was toch lekker werken. Donderdag had ik mijn aller eerste meeting met een klant/prospect samen met Diane. Het was best leerzaam, maar het was alleen jammer dat die man de hele tijd boven ons keek (net of er een spiekbriefje hing boven onze hoofden). Na de meeting heeft Diane mij getrakteerd op een lunch en hebben we een beetje bij kunnen kletsen en het over Sydney en mijn reis tot nu toe gehad. Na de meeting zijn we weer terug naar kantoor gegaan, waarna ik een half uur eerder weg ging, want ik moest op tijd bij Melissa zijn.
Donderdag avond om half 6 zijn we in een huur auto vertrokken naar Melissa's moeder en tante in Dalgety dichtbij Jindabyne, de reis duurde 6 uur. Daar zijn we geweest tot zaterdag. De moeder en tante wonen op een boerderij met schapen en koeien, waar we ook mee geholpen hebben. Op zaterdag ochtend zijn we naar de vader van Melissa gegaan, die toevallig ook dat weekend naar zijn huisje daar ging, en hebben we heerlijk gelunched. Ook werd ik getrakteerd op een lekker schnaps proeverij, die ik helaas in mijn eentje moest doen.

Zondag zijn we weer naar Bondi Beach gegaan, omdat Liesa haar eerste surfles daar had. En ze wou natuurlijk leuke actie foto's van die les hebben. De golven die dag waren best sterk, want we waren nogal uitgeput toen we uiteindelijk weer aan wal waren. Na het strand zijn we naar een café gegaan om NRL the final te kijken, Rabbitons tegen the Bulldogs. The Rabbitons (south wales) hebben gewonnen en daar waren wij die avond ook voor gelukkig. Na een leuke dag zijn we naar huis gegaan om eens al dat zand van ons af te douche en lekker te gaan slapen.
Vandaag hebben we met de meiden; Maaike, Liesa, Daphne en ik, een hop on hop off tour gedaan in Sydney en Bondi. Het was een lekkere rustige rit en zijn af en toe eraf gegaan om wat dingen te bekijken, zoals de militaire haven, Opera house en the National Library. Daar hebben we een wildzwijn op zijn neus geaaid en geld in het water gegooid, dit moet blijkbaar geluk wensen. Na een leuke maar rustige dag zijn we weer lekker op onze kamer. Ik ga denk ik maar eens op tijd naar bed vandaag, want morgen heb ik weer een dag stage.

Owja de tijd is hier een uur vooruit gegaan zondag, de zomer tijd voor Sydney, dus de tijdsverschil is nu 9 uur met Nederland en wordt 10 uur als jullie de klok ook verzetten.

Groetjes uit Sydney

  • 06 Oktober 2014 - 21:45

    Jacqueline:

    He, Feline, leuk weer iets van je te horen/lezen. Fijn dat je stageopdracht zo goed ontvangen werd!
    En goed van je dat je er zoveel mogelijk op uit trekt en veel leuke dingen doet.
    Geniet maar lekker!

    Lieve groeten van tanteJacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feline

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 5029

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 09 Februari 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: