Winetasting in the Hunter valleys! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu Winetasting in the Hunter valleys! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu

Winetasting in the Hunter valleys!

Door: Feline van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Feline

19 Oktober 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

ik ben weer een paar uurtjes thuis van een leuk weekendje weg met Maaike! We zijn vrijdag om 4 uur met de trein vertrokken naar the Hunter Valleys of beter bekend als de bekendste wijnregio van Australië. We moesten met de trein naar Morisset en vanuit daar met de bus naar Cessnock. Daar zijn we opgehaald door de vrouw van de hostel YHA, waar we dit weekend zouden verblijven. De eerste avond hebben we een beetje de hostel bekeken, gegeten en filmpje gekeken. De volgende ochtend werden we al om 9.20 opgehaald om naar de eerste proeverij te gaan. We hebben in totaal 3 wijnproeverijen gehad, één vodka/schnaps proeverij, kaas proeverij, olijven/jam en een chocolade proeverij gehad. Oftewel genoeg drank op een dag. Voordat het 12 uur was hadden we al 2 wijnproeverij achter de rug! Het was wel even wennen om zo vroeg al te moeten drinken, maar gelukkig hadden we een stevig ontbijt gehad.
Wij waren wel een van de jongste die mee gingen op de tour, maar dat hield ons niet tegen. Ook hebben we vier Australische meiden ontmoet die ook in Sydney wonen en hebben de dag met hun een beetje door gebracht.
's avonds hebben we onze eerste Australische BBQ gehad op de hostel. Daarna zijn we gezellig gaan kaarten onder het genot van een heerlijk wijntje, één van de drie gekochten flessen van de proeverijen. Vanochtend moesten we om 10 uur uit klokken, dus helaas het hele weekend niet uit kunnen slapen. Ook hebben we gemerkt hoe het openbaar vervoer is in kleine niet toeristische plaatsjes... oftewel een bus die om de 2 uur pas komt!

De rest van de week liep verder wel goed op stage, maar ik was helaas vanaf zondag niet zo lekker. Ben wel gewoon naar het werk gegaan maar was niet echt zo fit dus werken ging moeizaam.
Vorig weekend hebben we niet zo heel veel gedaan, zijn we naar een markt, strand en een concert geweest. In Newtown hebben ze een theater waar regelmatig nog onbekende artiesten voor Australië komen, maar ook bekendere voor Nederland zoals the script. Wij zijn zondag naar Sheppard geweest een erg leuke band met leuke muziek. (zoek ze maar op in Youtube)

Volgend weekend gaan we met zijn alle naar de Blue Mountains dus vanavond maar eens langzaam aan gaan uitzoeken hoe we daar komen. Oftewel een lekker relax avondje voor ons vandaag!

Groetjes uit Sydeny

• 19 Oktober 2014 - 15:53

Jacqueline:

He Feline,

Ik hoop dat je je inmiddels beter voelt. Fijn, dat je al die leuke dingen doet.
    Ik ben inmiddels werkende af!. afgelopen vrijdagmiddag zijn al je tantes en oom, -tante Maria, en je moeder natuurlijk mij op school "op komen halen". We hebben alle klassen bezocht en elke groep had iets voor me gemaakt en zong een lied. Leuk. Om half vier met een aantal collega's nog koffie met appel flap gegeten en rond half 6 zijn we met zijn zessen bij café Anvers in Tilburg gaan eten . Dat was hardstikke gezellig en moeten we echt vaker gaan doen.Nu ga ik dus genieten van mijn pre-pensioen!!!!!
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk

Dat was het voor nu.

Lieve groeten van tante Jacqueline

• 25 Oktober 2014 - 12:59

Ineke Rolf:

Hallo Feline,
    Ik kwam vanmorgen je moeder tegen en hoorde over je verblijf in Australië. Geweldig voor je dat je daar je stage doet. Je redt je daar ook prima en bent goed bezig om veel te zien en mee te maken.
    We troffen elkaar bij Catharinahof. Dinsdag a.s. wordt het openingsjaar afgesloten met o.a. een groot muzikaal gebeuren waar we vanmorgen met zijn allen voor hebben geoefend. Ik speel mee met de Havenmuzikanten.
    Ik denk dat het bij jou heel wat mooier weer is dan hier: een grijze miezerdag.
    Geniet er maar volop van Feline en pas goed op jezelf!
    Veel succes en een hartelijke groet.
    Ineke.