100 daagjes in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu 100 daagjes in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu

100 daagjes in Sydney!

Door: Feline van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Feline

27 November 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik alweer 100 dagen in Sydney, dus ik dacht het is weer eens tijd voor een blog! De week na mijn vorige blog ben ik uiteindelijk twee dagen ziek thuis gebleven. Beide dagen heb ik tot 12 uur geslapen en vooral rustig aangedaan om weer wat energie te krijgen. Vrijdag ben ik weer naar het werk gegaan, maar omdat ze vonden dat ik er nog niet helemaal top uitzag mocht ik eerder naar huis. Ook hebben we een nieuwe intern gekregen die week, Denise, ook Nederlands en net zoals Vicky een grafische vormgever.

Vrijdag avond zijn we uit eten gegaan samen met Daphne en een nieuw meisje Jessica, die samen met haar vriend hier is. Het was een gezellig avond en we hebben ook nog eens gratis gegeten (blijkbaar pakte hij mijn creditcard niet doordat je 3 opties hebt om te betalen, maar dat meisjes zag dat niet dus zei dat het betaald was!) Danku! Zaterdag hebben we wat cultuur opgesnoven en zijn we naar het Maritine museum geweest en we hadden weer geluk want het was die dag helemaal gratis! Het was namelijk de oceania festival, waarin mensen dansen/zingen/muziek maken voor geld voor de eilanden om Australië heen. Het was erg leuk om te kijken en zijn na een paar optredens naar binnen gegaan. Daar hebben we een paar tentoonstellingen gezien; foto's van walvissen, history of boats, Aborigines en van alles over surfen en zeilen. 's Avonds hadden we een soort huisfeest van vrienden van de neef van Maaike. Zondag zijn we naar de Glebe Fair geweest samen met een collega van de Primark in Nederland, Lindsey. Het was wel raar om haar hier in Sydney te zien, maar wel leuk om weer even bij te praten.

Vorige week hebben we op woensdag weer een intern meeting gehad waar we weer een Nederlands stel hebben ontmoet en we hebben ze ook meteen uitgenodigd voor sinterklaas natuurlijk. Donderdag zijn we naar de film The Hunger Games geweest, natuurlijk meteen de eerste dag dat die uit was in de bioschoop! Die vrijdag hebben we rustig aan gedaan, want op zaterdag hadden we het afscheidsfeest van Melissa. Om toch een beetje van het weer te genieten zijn we in de middag naar Red Leaf pool/beach geweest. Ze hebben een soort zwembad in de zee gemaakt met vlotten erop (zie foto). Het was helaas nog steeds zoutwater maar de golven waren al minder.
's Avonds hadden we het afscheidsfeest, helaas. Vanuit Melissa zijn we eerst naar Dan's house gegaan, dit is een vriend van Melissa. Daar was toevallig een vriendenweekend aan de gang dus we zijn daar nog een tijdje gebleven. Na een paar uurtjes zijn we naar de stad gegaan om wat Karaoke te doen en daarna nog even uit te gaan. Na de karaoke hebben de jongens zich bij ons gevoegd, want die wilden niet mee gaan zingen.
Zondag hebben we een rustige dag gehad om bij te komen van de avond daarvoor. Dus we zijn naar een echt zwembad gegaan dit keer bij centraal.

Dinsdag heb ik Melissa naar het vliegveld gebracht samen met haar vader en afscheid genomen. Het was een raar gevoel om haar gedag te zeggen in haar land en haar te zien vertrekken naar mijn land...
Op stage gaat verder alles wel goed al wordt het wel steeds saaier. We hebben een nieuwe marketing manager, dus die moet er nog inkomen en heeft daarom weinig opdrachten voor ons. Daarom werk ik ook best veel met Diane, maar die is ondertussen ook een studie aan het doen dus ze hebben het erg druk. Maar ondanks dat het wat rustiger is vermaak ik me nog wel redelijk. Heb vandaag weer een compliment gekregen, want dankzij mijn hulp, ik heb samen met Diane een tender (een soort pitch waarom je ons moet keizen) geschreven en we behoren nu tot de top 3! En ik heb vorige week ook mijn eerste helemaal zelfgeschreven marketing plan afgerond die naar de klant is gestuurd! Ben dus best trots op wat ik hier doe!

Nou dat was het wel zo'n beetje. Morgen gaan we naar een dutch meeting toe, dus nog meer Nederlanders leren kennen en zaterdag gaan we naar de Sydney Tower toe. Dus ik vermaak me hier nog wel de komende weken! Ook gaan we binnenkort onze surfkamp boeken en ga ik kijken naar mijn plannen voor de vakantie, want heb 3 weken kerstvakantie en die moeten goed benut worden.

Groetjes uit Sydney,
Feline

  • 27 November 2014 - 12:33

    Silvia:

    Hee Feline ik lees dat je je goed vermaakt daar in Australie gelukkig.
    Je ontmoet veel nieuwe vrienden en leert het land en zijn mensen kennen.
    Dit is een ervaring die ze nooit meer van je af nemen, dus geniet nog maar ff daar van alles.
    Heel veel groetjes van ons en tot apps, facebooks....... doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

  • 27 November 2014 - 19:27

    Marlie En Felix:

    Weer een leuk verhaal. Mooi om te lezen dat het prima met je gaat. Geniet er nog van en we zien wel wat je vakantie gaat brengen. Doei

  • 27 November 2014 - 19:39

    Jacqueline:

    He meis,

    Nou, je vermaakt je daar meer dan prima . Groot gelijk.
    Fijn dat je stage ook goed gaat. Goed voor je zelfvertrouwen.
    Wanneer kom je eigenlijk weer naar Nederland???

    Hier alles okay. Ik geniet van het feit, dat ik niet meer hoef te werken. Ik zou komende zaterdag 8 dagen naar de 4koningssteden van Marokko gaan, maar dat reisje gaat helaas niet door.

    Zo, dat, was het voor nu.

    Groetjes en veel liefs van tante Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feline

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 5020

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 09 Februari 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: