Sinterklaas & Surfcamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu Sinterklaas & Surfcamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu

Sinterklaas & Surfcamp

Door: Feline van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Feline

22 December 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Het is alweer veel te lang geleden dat ik iets geschreven heb. Dus voordat ik vertrek naar canberra voor kerst zal ik jullie nog even op de hoogte houden over de laatste paar weken.

Het weekend van 28-30 November zijn we naar een dutch meeting geweest. Daar ben ik mijn oude marketing manager, Annemarije, tegenkomen en heb ik lekker de hele avond Nederlands kunnen praten. (ze hadden dit keer helaas geen kroketten). Zaterdag zijn we naar het Olympisch park geweest en 's avonds naar de Sydney Eye Tower. Dit is de hoogste toren van Sydney en het uitzicht was echt Amazing! Zondag hebben we het rustig aangedaan en zijn we een nieuw strandje gaan bekijken, milk beach.

De week erna was de laatste week samen met Vicky, de andere intern. Dus op vrijdag hadden we een soort afscheidsfeest, International Food day. Iedereen heeft iets gemaakt (of gekocht) uit zijn eigen land en samen opgegeten tijdens lunch tijd. Die avond hebben we ook samen met een paar Dutchies Sinterklaas gevierd, wat erg leuk was.
Die zaterdag hebben we een beetje rond gelopen in het centrum en wat lekkers gedronken. Zondag hebben we een poging gedaan om naar het short movie festival Tropfest te gaan. Zoals je leest een poging want toen we daar aankwamen zijn we misschien 20 minuten droog geweest. De 1e regenbui hielden we nog redelijk droog, alleen het kleed was nat. De 2e regenbui was nog erger want nu regende het door onze beschutting heen, oftewel het hele kleed was nat en wij zelf ook een beetje. Daarna was het festival gesloten voor een paar uur, dus moesten we het park verlaten. Dit was gepaard met nog meer regen, oftewel we kwamen helemaal natgeregend thuis aan. Ik ben daarna lekker warm thuis gebleven, maar Maaike is uiteindelijk nog even terug gegaan.

Het weekend erna (12-14 december) ben ik op surfcamp gegaan samen met Maaike. Dit was voor mij tot nu toe het beste weekend hier in Sydney. Het was heel zwaar maar ook super cool om te doen. We hebben een paar nieuwe vrienden gemaakt, van over de hele wereld en een super tijd gehad daar. Meer foto's zullen snel te zien zijn op Facebook.

Afgelopen weekend hebben we afscheid genomen van Daphne die weer terug is gegaan naar Nederland. Op dinsdag hebben we kerstfeest gehad van het kantoor. We zijn gaan bear foot bowlen, ik kan niet precies uitleggen wat het is in het Nederlands is... ik denk dat het een soort Jue de Boule is gemengd met gewoon bowlen.. En ook hebben we secret santa gehad, dus iedereen heeft leuke cadeautjes gekregen. Vrijdag hebben we een rustig, maar gezellig avond thuis gehad om te vieren dat Maaike klaar was met stage! Zaterdag zijn we onze surfcamp shirts gaan ophalen en naar de martin place gegaan, om daar de bloemenzee te bekijken. Daarna hebben we afgesproken met een Duits meisje die we een keer ontmoet hadden op een internmeeting. En zijn we naar de botanic gardens geweest.
Gisteren zijn we met een paar mensen van surfcamp naar Manly beach geweest. De stroming in het water was erg sterk, dus we hebben niet echt gezwommen. We zijn daarnaast wel gaan volleyballen en een balletje gaan overgooien. Daarna zijn we met zijn alle een pizza gaan halen en opgegeten in het park. Daar kwamen we achter dat er een soort kerstshow gegeven werd op de kerk. Ja letterlijk op een kerk geprojecteerd! Dus we hebben de avond lekker kerstelijk afgesloten. Het was een erg gezellig dag, maar helaas heeft de zon ons nog een cadeautje gedaan die dag. Alle meide zijn flink verbrand op hun achterbenen en rug en sommige ook nog op armen. Dus helaas zit ik nu met pijnlijke benen op een stoel en maar hopen dat het snel wegtrekt haha!

Voor iedereen die het meegekregen heeft over de gijzeling in the Lindt Cafe in Sydney. Ik woon op een half uur afstand van dat, dus ik zat veilig en heb om eerlijk te zijn weinig meegekregen op het begin, omdat ik aan het werk was. Later hebben we alles gevolgd op het live nieuws en toen we aan het slapen waren, was het afgelopen. Helaas zijn er 2 slachtoffers gevallen. Je kunt het verdriet goed zien als je op Martin Place bent en wat voor impact dit heeft gehad op Australia... Heel erg dat dit is gebeurd!

Vandaag was mijn laatste dag op stage voor de vakantie. Ik werk tot 1 uur en dan snel naar huis om mijn spullen te pakken. Om 6 uur vertrek ik met de bus naar Canberra, waar ik 1 of 2 dagen verblijf en daarna gaan we naar de moeder en tante van Melissa, om daar kerst te vieren. Op vrijdag avond ben ik weer terug in Sydney. Aangezien ik in de outback van Australia zit, heb ik weining tot geen bereik tijdens de kerst... Dus als ik niks terug stuur: ik negeer je niet, maar heb waarschijnlijk geen bereik ;)

Iedereen een hele fijne kerst gewenst vanuit Sydney!

Groetjes uit het warme Sydney!

  • 22 December 2014 - 15:39

    Jacqueline:

    Hoi Feline,

    Gelukkig weer een berichtje van je!. Alles goed dus. Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt, en alvast de beste wensen voor 2015.

    Liefs tante Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feline

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 5021

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 09 Februari 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: