Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: Feline van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Feline

02 Januari 2015 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

Het is al weer 2015, wat gaat de tijd snel.. Veel te snel voor mij hier in Australië! Over iets meer dan een maand ga ik weer terug naar het koude Nederland, het heeft een dubbel gevoel. Aan de ene kant wil ik hier nog niet weg en wil ik nog wat meer tijd doorbrengen met mijn nieuwe vrienden, maar aan de andere kant wil ik weer graag terug naar mijn familie en vrienden thuis!

In de afgelopen twee weken heb ik weer veel gedaan en een paar nieuwe vrienden gemaakt. Van 22 tot 26 december ben ik naar Canberra en Jindabyne gegaan om daar kerst te vieren met de familie van Melissa. Dinsdag hebben we een toeristische dag in Canberra gehad en zijn we vervolgens 's avonds naar Jindabyne, naar de boerderij gereden. De kerst wordt hier wel anders gevierd dan bij ons, maar het was vooral erg relaxt! Ik had daar geen wifi en ook bijna geen bereik, dus heb vooral de dagen doorgebracht met lezen, spelletjes spelen en tv kijken. Op kerstdag zijn we begonnen met een fruitontbijt, champagne en ijs haha. Daarna hebben we de hele dag door lekkere dingen gegeten en cadeautjes uitgepakt. Vrijdag ben ik weer terug gegaan naar Sydney, wat mij 5 uur duurde met de auto en de bus...

Die zaterdag heb ik een rustig dagje gehad met Yanna, een vriendin van surfcamp, en zijn we newtown gaan bekijken. 's Avonds zijn we met een paar mensen naar het vuurwerk in Darling Harbour gegaan en hebben we de avond afgesloten met een ijsje.
Zondag hebben we een road trip gedaan naar Port Stevens, z'n twee en half uur rijden naar het noorden, voorbij Newcastle. We zijn hier gaan sandboarden en daarna dolfijnen gaan spotten. Het was een erg leuke dag samen met Maaike, Yanna, Alex en Adeline.

Maandag hebben we wat gewinkeld in de stad, zijn naar het strand geweest en in de avond hebben we eindelijk de vriend van Maaike opgehaald. Na 5 maanden zijn ze weer samen bij elkaar in Sydney. Om ze wat tijd alleen te gunnen ben ik dinsdag samen met Yanna naar Coogee beach geweest, waar ze later aansloten. In de avond hebben we inkopen gedaan voor de grote dag, oudjaarsdag!

We zijn op tijd naar bed gegaan want om 6 uur moesten we alweer opstaan. Aangezien we de beste plek wilde voor het vuurwerk zaten we al om half 8 in de rij voor de ingang. Uiteindelijk om 10 uur gingen de poorten open en konden we langzaamaan naar binnen. Gelukkig was een vriend van ons iets eerder daar dus die heeft een mooie plek voor ons geregeld. En om 11 uur begon dan het wachten tot New Years Eve... het was een warme dag, dus we hebben vooral veel spelletjes gespeeld, gepraat en gewoon plezier gemaakt. Om 9 uur was het eerste vuurwerk voor de kinderen en om 12 uur was het grote vuurwerk. Het was echt super mooi om te zien, het beste vuurwerk ooit!
Na het vuurwerk wilden we naar Bondi beach gaan om daar zonsopgang te zien. Maar helaas stopte geen enkele bus voor ons, dus zijn we uiteindelijk naar Coogee gegaan en hebben we bij vrienden van ons overnacht. Helaas was ik net te laat wakker voor zonsopgang dus zijn we een paar uur later naar het strand gegaan, om daar onze eigen nieuwjaarsduik te doen.

Het was echt een geweldige ervaring om hier oud en nieuw te vieren en ik heb echt genoten samen met mijn vrienden. Aangezien we weinig hebben geslapen de afgelopen dagen, hebben we vandaag een rustige dag ingepland. Dus was doen, foto's uploaden en natuurlijk weer een blogje schrijven. Ik hoop dat jullie ook allemaal een geweldig oud en nieuw hebben gehad in Nederland!

De beste wensen voor 2015 en de groetjes vanuit Sydney!

  • 02 Januari 2015 - 19:18

    Jacqueline:

    He Feline,

    Ook voor jou de beste wensen voor 2015.

    Lieve groeten van tante Jacqueline

  • 03 Januari 2015 - 00:05

    Giel Dekkers:

    Hallo Feline.
    Ook wij volgen je vanuit het kikkerlandje. We wensen je alle goeds voor 2015 en hopen dat je nog veel plezier down under zult beleven. Het zijn ervaringen en indrukken die je je hele leven bij zullen blijven..geniet ervan!
    Giel en Margreet Dekkers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feline

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 5027

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 09 Februari 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: