Alweer 1 week voorbij - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu Alweer 1 week voorbij - Reisverslag uit Sydney, Australië van Feline Ven - WaarBenJij.nu

Alweer 1 week voorbij

Door: Feline van de Ven

Blijf op de hoogte en volg Feline

27 Augustus 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal,

De 1e week is alweer bijna voorbij hier in Sydney. Ik dacht behoorlijk over mijn jetlag te zijn, maar helaas vandaag werd een echte luierdag voor mij.
Na mijn eerste blogpost zaterdag ben ik naar het winkelcentrum Broadway geweest, waar ik op zoek ging naar een wereldstekker en een simkaart. Ik heb die dag alleen het 1e kunnen vinden, waar ik al erg blij mee was. Het winkelcentrum zit midden in het centrum en bestaat uit 4 verdiepingen met heel veel kleine kleding, schoenen en accessoires winkels.Daarnaast zitten er een hele hoop eet tentjes op de derde verdieping, met onder andere subway sushi en mexicaans eten. In de avond heb ik samen met Melissa op de kinderen in het huis gepast en een vriendje van hun.

Zondag ben ik naar mijn 1e kamer optie gaan kijken. Bij de juiste bushalte uitgestapt maar toch de verkeerder straat ingelopen, dus na wat zoeken en google maps (in een winkelcentrum) heb ik het kunnen vinden. Terwijl ik buiten aan het wachten was zag ik al een stuk of 20 aziaten langskomen, ik had al zo mijn twijfels... Eenmaal opgehaald door een jongen die nogal verveeld leek kreeg ik de kamer te zien. In de advertentie stond: Alleen voor meisjes en een meisjes flat en je moet het appartement heel erg schoon houden. Daar aangekomen... 3 jongens die op de bank hangen een super smerige keuken en woonkamer en een slaapkamer waar je met 5 meiden moest gaan slapen. uuhmm dat werd hem dus zeker niet, de slaapkamer op zich was al kleiner dan de slaapkamer die ik gewend ben..
Na mijn slechte ervaring in Chinatown ben ik weer naar huis gegaan om me zelf klaar te maken voor de avond. Ik was door Melissa uitgenodigd om samen met de familie van haar vriend (Jasper) te eten. Hun wonen over de brug heen in een rijkeluis wijkje. In de bus heb ik voor de 1e keer het Oprahouse gezien! De familie was erg aardig en nodigde mij uit om dinsdag opnieuw te komen eten.

Maandag ben ik weer naar Broadway gegaan, poging 2 om een simkaart te kopen. Deze poging was dit keer wel gelukt! Ik heb nu dus ook een Australisch nummer voor het geval dat en om mensen hier te kunnen bereiken, zoals mijn stagebedrijf. In de middag heb ik een gesprek gehad met Maaike, het meisje dat op mijn vorige blog had gereageerd, en zijn 's avonds uit eten geweest samen. We zijn naar een australische pub gegaan, waar je je eten betaald meteen nadat je besteld hebt en voordat je je eten werkelijk krijgt.. dat vond ik een beetje raar, maarja ander land andere gebruiken! We hadden heerlijke steaks voor maar 12 Dollar (9 euro ong). Dus Ronald zoals je kunt zien is het eten hier niet echt extreem duur. Je hebt plekken waar je veel betaald voor alleen al een broodje, maar je hebt ook plekken waar je ongeveer hetzelfde bedrag betaald als in Nederland. En in de supermarkt val het ook wel mee. De prijzen zijn vaak wel wat duurder, maar je krijgt dan ook wel grotere verpakkingen of aantallen.

Gisteren waren we niet gewekt door de wekker van Melissa, dus ze was al een uur te laat voor haar college. Omdat het geen zin meer had om naar school te gaan is ze met de hond gaan rennen en hebben we daarna een film gekeken. En aangezien ik genomineerd was voor de icebucketchallange door Lisanne heb ik die ook maar meteen gedaan in de middag. Op het moment dat we de emmer aan het vullen waren begon het te regenen en het is al winter hier dus je kunt wel raden hoe koud het was om alleen al zo buiten te staan haha. Maar ik ben geen mietje dus heb het gewoon gedaan en zelfs met ijsklontjes. Nadat ik mezelf weer warm had aangekleed zijn we weer naar het huis van Jasper gegaan. Eenmaal uit de bus liepen we richting het huis. Nog geen twee minuten onderweg of moeder natuur vond het leuk om het eens flink te laten regenen. Het was zo hard dat onze broek, schoenen, sokken en zelfs gedeelte van onze bovenkleding nat was geregend en dat met een paraplu boven ons hoofd. En ik had dus net geen extra broek bij, fijn... Aangezien niemand tijd had om echt te koken boden Melissa en ik aan om samen met Jasper te koken, ofwel Melissa instrueerde mij wat ik moest doen haha! We hebben fallafel en kip gemaakt en aan het einde zelfgemaakte chocomouse. Aangezien ik Jaspers plek nu inneem in Melissa haar bed hebben we besloten om die avond daar te slapen, ik natuurlijk in de gastroom.

Om 7 uur ging de wekken alweer vannochtend, want we moesten naar school. We ja, want ik ben het eerste college mee geweest om te kijken hoe de lessen daar zijn en hoe het schoolgebouw eruit ziet. Zoals je op de foto's kunt zien ziet het gebouw eruit als het Harry Potter gebouw, zowel vanbinnen als vanbuiten. Na het 1e college ben ik naar huis gegaan en is Melissa gaan studeren. Thuis heb ik mijn was gedaan, film gekeken en met de hond gespeeld. Vanavond ga we weer naar een kamer kijken, deze keer wel met maar twee personen op een kamer, dus ben benieuwd. Zodra ik een kamer heb gevonden zal ik het laten weten en natuurlijk foto's laten zien.

Ter informatie mama, de teller van enge, vieze of grote spinnen en andere ongedierte staat nog steeds op 0! :)

  • 27 Augustus 2014 - 11:04

    Marlie V.d.Ven:

    Bedankt weer voor de informatie. Had je ice-bad al op facebook gezien. Ook leuk om via foto's een beeld van Sydney te krijgen. Heb je al contact met het stageadres gehad? Weet je al hoe erheen te gaan?
    Genieten en veel plezier.

  • 27 Augustus 2014 - 12:14

    Bianca:

    Weer is dus hetzelfde als hier. Gelukkig vandaag ff droog en zonnig. Ik hoop voor je dat de teller op 0 blijft staan maar ligt natuurlijk ook waar je dalijk een kamer gaat huren. Zoals die smerige kamer die je al gezien hebt. Tja en natuurlijk willen ze daar meisjes....om het schoon te maken en te houden...haha... Nee niks voor jou daar, lekker verder kijken. Maarre is die gastroom niks, kun je die niet huren zolang?? Kei leuk dat je daar al weer nieuwe mensen hebt ontmoet. Wens je nog heel veel plezier en tot het volgende reisverslag maar weer. Succes met het vinden van een kamer!
    Groetjessss

  • 27 Augustus 2014 - 18:02

    Jetty Janssen:

    Hoi Feline een leuk verslag zo kunnen we je avontuur volgen. Groetjes Jetty Janssen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Feline

Actief sinds 15 Aug. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 5053

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 09 Februari 2015

Stage in Sydney

Landen bezocht: